Buna rağmen bir insan, istenmeyen işleri yapıyor, hoş olmayan davranışlarda bulunuyorsa, bunun sebebini kendinden başka yerlerde aramamalıdır; asıl sebep kendisidir; içsel durumu, duyguları, kötülüğe sevk eden düşünceleri ve kötü ahlakıdır, şeytan değil.
Kur’an-ı Kerim’de anlatıldığına göre, şeytanın insanı kötülüğe sevk etmesi cebrî olmayıp, vesvese ve aldatmaya dayalıdır. O insanlara vesvese verir, eşyayı süslü ve cazip gösterir; onları olmayacak hayallere, boş kuruntulara kaptırır… Buna rağmen onun, mü’minleri saptırmak için kurduğu tuzak ise oldukça zayıftır.
M.Zeki Duman,5 Surenin Tefsiri
Necmeddin-i Dâye [*****] çev. Halil Baltacı Necmeddin-i Dâye (ö. 654/1256) tasavvufun bir din yorumu…
Gazzâlî [*] çev. Osman Demir Gazzâlî (ö. 505/111) Allah’ı bilmenin imkânı ve yöntemi konusunda…
Gazzâlî [*] çev. Mahmut Kaya Te’vilin şartlarını tespit etmeyi ve iman ile küfür arasındaki…
Kilise babalarının en ziyade iltifat ettiği, teolojik ağırlıklı bir anlatıma sahip Yuhanna Incil’inin l’inci Bab’ının…
İçinde yaşadığımız dönemin hakim zihniyetini karak- terize eden en önemli hususlardan biri de, hiç şüphesiz,…
İçinde yaşadığımız dünya, bedensel varlığımız ve duygularımız zamanın eliyle şekillenir. Sabretmeyi, şükretme- yi, iyiliğin ve…