Padişahlar İçki İçmezdi
Bu konuda daha önce de yazmıştım.[1]
Ancak sürekli kızdırılıp kızdırılıp sunulmaya çalışılıyor.
Divan Edebiyatında geçen bade , saki gibi sözler manevi içeceği ve sarhoşluğu ifade edip, kendinden geçmektir.
Padişahların bir çoğu veli ve de şair idiler.[2]
Divan sahibi idiler.
-Padişahlar da birer insandır.
Ancak bizler yetersiz olduğumuz halde içkiden sakınır ve başkasından da sakınırken, dini terbiye almış, Şeyhul İslamın ve toplumun kontrol ve gözetiminde olan bu insanların basit bir işmiş gibi bu içkiyi kullandıklarını söylemek, bir cehaletin ve kinin ifadesidir.
*Cemil Meriç-in ifadesiyle bizdeki tarihçi gibi geçinenler Müstağribler yani garbın yeniçerileridirler.
Padişahların içtiği iddiasında bulunan Halil İnalcık hakkında,Kadir Mısıroğlu-nun İnalcık-ın kendi durumunu ifade eden ifadesiyle şöyle söylediğini aktarır; Amerika-da bir toplantıda namaz için ara verilip bana; Sen Osmanlısın, geç bize namaz kıldır denildi.
Ben namaz kılmasını bilmediğimi söyleyemedim, mazeret beyan edip, arka saflarda yanımdakinin nasıl namaz kıldığına bakarak namazı kıldım, der.
Doğulu olup, batı kafalı bir kimsedir.
Biraz fazla şişirilmiş bir kimsedir.
Osmanlı sultanlarının içki içtiği iddiasında bulunurken, edebiyatta geçen sâki ifadesini içki olarak değerlendirir.
Oysa divan edebiyatında mey ve saki ifadeleri kendinden geçmedir, tekkedir.
Manen mest olmak ve manevi sarhoşluğu ifade eder.
Oysa bu kafaya göre cennette de içkinin olduğunu söylemesi gerekir.
Burada arapça ve edebiyat bilmemenin etkisi büyüktür.
Şürb, meşrubat, şarab, şurub hepsi de içecek manasına olup, içmek demektir.
Bir de dinde şarab, sekr ve hamr demektir ki, oda sarhoş eden ve aklı örten manasınadır.
Kanuninin oğlu Sarı Selim- in içtiği söylenir. [3] Onu da bir Yahudinin alıştırdığı ve sonunda oda terketti.
Hatta doktorlar birden bire bırakmamasını söylemesine rağmen, o devam ettirmez.
Padişahlar içinde içkiden ölen de yoktur.[4]
Osmanlıda içki de kerhanede vardı ancak bunlar gayrı müslimler içindi.
Müslümanlara yasak idi. Mesela bir Müslümanın içki içmesi halinde ona yetmiş sopa vurulurdu.[5]
-İşret meclisi sözü ise, içki manasına olduğu gibi, sohbet meclisi manasına da kullanılmaktadır.
Sakiya mey sun ki bir gün lalezar elden gider
Erişir fasl-ı hazan bağ-u bahar elden gider.Her nice Zühd-ü salaha mail olur hatırım
Gördüğümce ol nigarı ihtiyar elden gider.Şöyle hak oldum ki, ah etmeye havf eyler gönül
Lacerem bad-ı saba ile gubar elden gider.Gırre olma dilbera hüsnü cemale kıl vefa
Baki kalmaz kimseye nakşünigar elden gider.Yar içün ağyar ile merdane ceng etsem gerek
İt gibi murdar rakib ölmezse yar elden gider. Avnî (Fatih Sultan Mehmet Han)
1-Sonbahar geldiğinde bağ ve bahar mevsimi elden gider. Ey saki Şarap sun çünkü bir gün lale bahçesi elden gider.
2-Gönlüm her ne kadar zühd ve salaha ilgili olsa da, o (resme benzeyen) nigarı gördüğümde iradem elden gider.
3-Hiç şüphe yok ki saba yeli ile toz yok olur ben de öylesine toprağa dönüştüm ki, gönül bu nedenle ah etmeye korkar.
4-Ey sevgili güzelliğin ile gururlanma vefalı ol çünkü kimseye güzellik baki kalmaz, elden gider.
5-Yar için rakiplerle yiğitçe savaşmalıyım (çünkü) köpek gibi pis olan rakip ölmezse yar elden gider.
-Fatih içki içtiğinden mi böyle yazmaktadır?
Ondan mıdır Peygamber müjdesine mazhar olan?
MEHMET ÖZÇELİK
05-01-2015
[1] http://www.tesbitler.com/2015/01/02/padisahlar-icki-icer-miydi/
[2] Bak. http://www.frmtr.com/tarih/5404730-osmanli-padisahlari-icki-icer-miydi.html
http://forum.memurlar.net/konu/1325777/
[3] https://www.youtube.com/watch?v=qfV1AjjxpYo
[4] http://www.ekrembugraekinci.com/makale.asp?id=454
[5] http://www.sorularlaislamiyet.com/article/2904/osmanli-padisahlari-icki-icmis-midir.html
http://gizlenentarihimiz.blogspot.com.tr/2009/07/osmanl-padisahlar-icki-icer-miydi.html