Şerefli bir kimse kendisine iyilik edene kötülük de bulunamaz. Ancak kötü kimseler kendilerine yapılan iyiliğe karşı kötülükde bulunurlar. Buna göre Cenab-ı Hakk’ın ihsanını (iyiliğini) ve nimetini düşünerek, O’na karşı günah işlemekten haya edilmelidir. Allah’ın ihsanı ve nimetleri sana İnerken, senin günahların O’na yükselmektedir. Bir melek Allah’ın ihsanını ve nimetlerini sana İndirirken diğer bir melek de senin günahlarını O’na götürmektedir. İyiliğe karşı kötülük işlemek ne çirkin bir şeydir.
Kaynak:
İbn Kayyum El Cezviyye-Sabredenler ve Şükredenler
Necmeddin-i Dâye [*****] çev. Halil Baltacı Necmeddin-i Dâye (ö. 654/1256) tasavvufun bir din yorumu…
Gazzâlî [*] çev. Osman Demir Gazzâlî (ö. 505/111) Allah’ı bilmenin imkânı ve yöntemi konusunda…
Gazzâlî [*] çev. Mahmut Kaya Te’vilin şartlarını tespit etmeyi ve iman ile küfür arasındaki…
Kilise babalarının en ziyade iltifat ettiği, teolojik ağırlıklı bir anlatıma sahip Yuhanna Incil’inin l’inci Bab’ının…
İçinde yaşadığımız dönemin hakim zihniyetini karak- terize eden en önemli hususlardan biri de, hiç şüphesiz,…
İçinde yaşadığımız dünya, bedensel varlığımız ve duygularımız zamanın eliyle şekillenir. Sabretmeyi, şükretme- yi, iyiliğin ve…