Hadisleri red edip sadece Kuran’la amel edenlerin demesi:
Bu fasid görüşün aslı şuraya dayanır: Zındıklar ve rafizilerden ipin ucunu iyece kaçıranlardan bir grup, sünnetin delil olarak kullanılmasını inkar etmiş ve sadece Kur’an’la yetinmeyi iddia etmişlerdir. Onların bunu söylemelerindeki gayeleri farklı farklıdır.
Bazıları nübüvvetin Hz Ali’nin hakkı olduğuna, Cibril aleyhisselamın peygamberler sallallahu aleyhi ve sellem’e gelişinde hata ettiğine inanmaktadırlar. Allah Teala zalimlerin söylediklerinden çok beri ve yücedir.
Bunlardan bazıları da Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in nübüvvetini kabul etmekte fakat şunu da söylemektedirler: “Halifelik Ali’nin hakkı idi” Sahabe-i Kiram r.a. Ali r.a. yerine Ebubekir’e r.a. halifeliği tevdi edince, aklı bozuk bu kimseler (Allah’ın laneti üzerlerine olsun), “zulmettiler, halifeliği hakkı olana değil de hakkı olmayana verdiler”diye ashaba “kafirdir” dediler. Allah onlara lanet etsin. Ali’yi (r.a.) de hakkını aramadı diye küfre nispet ettiler. Bu görüşlerin üzerine de tüm hadisleri reddetmeyi bina ettiler.Çünkü onların iddialarına göre bunlar kafir olan bir topluluğun rivayetleridir.
ALLAH’IN LANETİ SAPITMIŞLARIN ÜZERİNE OLSUN.
İmam Suyuti,Sünnetin İslam’daki Yeri
Necmeddin-i Dâye [*****] çev. Halil Baltacı Necmeddin-i Dâye (ö. 654/1256) tasavvufun bir din yorumu…
Gazzâlî [*] çev. Osman Demir Gazzâlî (ö. 505/111) Allah’ı bilmenin imkânı ve yöntemi konusunda…
Gazzâlî [*] çev. Mahmut Kaya Te’vilin şartlarını tespit etmeyi ve iman ile küfür arasındaki…
Kilise babalarının en ziyade iltifat ettiği, teolojik ağırlıklı bir anlatıma sahip Yuhanna Incil’inin l’inci Bab’ının…
İçinde yaşadığımız dönemin hakim zihniyetini karak- terize eden en önemli hususlardan biri de, hiç şüphesiz,…
İçinde yaşadığımız dünya, bedensel varlığımız ve duygularımız zamanın eliyle şekillenir. Sabretmeyi, şükretme- yi, iyiliğin ve…