Düşünce, çok yöne açılma özelliğini taşıyor. Bir yanıyla, cezbeye,bir yanıyla duyguya, sezgiye açılır. İnsan melekelerinin tam orta noktasında duran, hepsine açık, ve hepsinin de biıbiriyle ilgisini sağlayan bir meleke. Eksen meleke, merkez meleke. Ve düşüncenin de merkezinde bilim çekirdeği yer alır. Düşünce, bilimi doğuran ve onun etrafında bir hale gibi duran zihin yemişi.
Düşünce de vahiy gerçekliğinin ışığında hayat bulur; ondan doğar, ondan beslenir ve onunla yaşar.
Bu yüzdendir ki, Kur’an-ı Kerim, insanlığı hep düşünmeye çağırıyor, düşünceye, çağırıyor.
Düşünce, hayatın seviyesini yükseltir.
Düşünce, iç güdülerin üstüne yükselmemiz için göklerden gelen bir çağrıdır.
Taklitten, düşünceyle kurtuluruz.
Cezbe ye vecd, ancak düşünce temeline dayanınca sağlam olur.
İslâm Medeniyeti, aynı zamanda bir düşünce medeniyetidir.
Diriliş, düşünceye değer vermemiz, düşünceyi gündeme getirmemiz demektir.
Olaylar üzerine düşünmek, tarih üzerine düşünmek, sanat üzerine düşünmek, hayat üzerine düşünmek, ölüm üzerine düşünmek: yeni insanlık kuşağına düşen görev, bu olacaktır.
Ancak, böylelikledir ki, insanlık bir takım saplantılardan kurtulacaktır. Aktüel trajedisini doğuran bütün saplantılardan…
Sezai Karakoç – Sur Yazıları (4)
Necmeddin-i Dâye [*****] çev. Halil Baltacı Necmeddin-i Dâye (ö. 654/1256) tasavvufun bir din yorumu…
Gazzâlî [*] çev. Osman Demir Gazzâlî (ö. 505/111) Allah’ı bilmenin imkânı ve yöntemi konusunda…
Gazzâlî [*] çev. Mahmut Kaya Te’vilin şartlarını tespit etmeyi ve iman ile küfür arasındaki…
Kilise babalarının en ziyade iltifat ettiği, teolojik ağırlıklı bir anlatıma sahip Yuhanna Incil’inin l’inci Bab’ının…
İçinde yaşadığımız dönemin hakim zihniyetini karak- terize eden en önemli hususlardan biri de, hiç şüphesiz,…
İçinde yaşadığımız dünya, bedensel varlığımız ve duygularımız zamanın eliyle şekillenir. Sabretmeyi, şükretme- yi, iyiliğin ve…