Bayındır Hoca’nın “Kaza Namazı Yoktur” Fetvasının Eleştirisi

indir-2-4 Bayındır Hoca'nın "Kaza Namazı Yoktur" Fetvasının Eleştirisi

1. A. Bayındır:  Allahu Teala bize öğle ile ikindiyi , akşam ile yatsıyı ihtiyaç halinde birleştirme ruhsatı da veriyor. Şu şekilde veriyor . Öğlen namazının son vaktini ikindinin ilk vaktini Kuran-ı Kerime koymamış (1):

Tenkit:

a- İlgili ayetlerden hem 5 vakit namazın vakitlerini, hem cemi (namazları birleştirmeyi) hem de ihtiyaç halinde yapılabileceğini çıkardığı için Bayındır Hoca’yı kutlamak gerek. Gerçekten eşine rastlanmayacak bir “çıkarsama” yeteneği var..

b- Bayındır Hoca videoda sünnetten delil getiriyor..Ancak yine aynı yerde Bayındır Hoca’nın sünnete ve hadislere atıf yapmasının ne kadar yalancı bir atıf olduğunu görebiliyoruz..Çünkü en sahih hadisler namaz vakitlerini ve bu vakitlerin ilk ve son vakitlerini, öğlenin son vaktinin ne olduğunu haber veriyor..(2) Hocanın ne zaman hadislerin varlığına göre konuşacağı ne zamanda hadisler hiç yokmuş gibi hüküm vereceğini ve “sadece Kuran” diyeceğini tahmin etmek çok güç..

2. A. Bayındır: Hanefi, Şafii ve Maliki mezhepleri namazın kazası olur diye fetva verirken uyuya kalmaya ve unutmaya kıyaslamışlardır ..Böyle bir kıyasa hakları yoktur. (3)


Tenkit: 

a- Hanbeli mezhebinde de durum aynıdır..Hoca, Hanbeli ile Zahirilerin görüşlerini birbirine karıştırmış olmalı.

b- “Hakları var mı yok mu”nun geniş izahı:

http://ahmednazif.blogspot.com.tr/2015/04/kasten-terk-edilen-namazlarn-kazas.html

c- Ne mutlu size ki İmam Azam, İmam Şafii , İmam Malik ve İmam Ahmed bin Hanbel’in yanıldığı yerde (?) Süleyman Ateş (4), Bayraktar Bayraklı (5) ile birlikte doğruya isabet ettiğinizin hayalini kurabiliyorsunuz..

d- Sadece kıyas değil yukarıda verilen yazıda diğer bazı delillerden de bahsedilmiştir..


3. A. Bayındır: Yürüyerek ve binek sırtında orada rüku ve secde işlemleri yok onun için Allahu Teala diyor ki :Fe in hıftum fe ricâlen ev rukbânâ. fe izâ emintum, fezkurûllâhe kemâ allemekum mâ lem tekûnû ta’lemûn.. (Eğer korkarsanız, yaya yahut binekte iken kılın, güvene erişince, bilmediklerinizi öğrettiği gibi Allah’ı anın. Bakara 239) güvene kavuştuğunuz zaman Allah’ın öğrettiği gibi yapın..O zaman ne yapacaksın? Şartlara göre.. Direksiyonda iken arabayı sürerken de namaz kılabilirsin..(6)

Tenkit: 

a- Ortalama bir namazın vakti mevsime ve bulunulan coğrafi konuma bağlı olarak değişmekle birlikte diyelim ki 2-4 saat olsun..Bu 2-4 saatlik dilimde arabayı durduracak zaman bulamadın mı ki direksiyon başında iken namazı da aradan çıkartma fetvası verebiliyorsun ?

b- Bu ruhsat korku halinde geçerli..Direksiyon başında iken benzin bitme korkusundan başka korku ne olabilir? Her haliyle saçma, batıl bir fetva. Namaza bu kadar gayr-ı ciddi yaklaşan birinin kaza namazı yoktur demesinde de ciddiye alınacak bir yön bulamıyorum.

c- Namazın geçme tehlikesi varsa arabayı namaz kılmaya elverişli bir yere çekme imkanı var..Direksiyon başındaki namaz sürüş emniyeti açısından da tehlikeli.

4. Bir keresinde de Hendek savaşında düşmanın acı? baskısıyla Peygamber Efendimiz unutmuş namazı , bizi namazdan meşgul ettiler ifadesi bunu gösteriyor. Unutmuş ve sonra ikindi namazını kılmış. (7)
Cevap:bknz:http://ahmednazif.blogspot.com.tr/2015/04/hendekte-kaza-namaz-ve-sunneti-kendi.html#more
İnceleyin:  Ebubekir Sifil Hoca'dan Abdülaziz Bayındır'a... "Mâide Sûresi/117 ve Nüzûl-i İsa(a.s.) Üzerine"

Muhammed Ali

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir