Teklifin Hakikati – İslam Düşünce Geleneğinden Hareketle Bir Değerlendirme

3 yıl önce

ÖMER TÜRKER Birincisi, Fârâbî, Ebû Süleyman es-Sicistânî, İbn Sînâ ve  İbn Rüşd gibi Meşşâî filozoflarca temsil edilen teklif teorisidir. Bu…

Ne ile Mükellefim? Mükellefiyet Bireysel mi Toplumsal mı?

3 yıl önce

TAHSİN GÖRGÜN 1. Nesefi akaidine “ehl-i hakk şöyle dedi” şeklinde başlamak­tadır. Burada iki kavram önemlidir, birisi hakk diğeri ehli haki­kati…

İslam Düşünce Geleneğinde Tabiat Tasavvuru; Bediüzzaman Örneği

3 yıl önce

Ayşe Betül Tekin1 Giriş Bilgi felsefesinin temel problemlerinden birisi de bilginin kaynağı ve araçları problemidir. Düşünce tarihinde, bilginin yalnız duyu…

Transhümanizm, Posthümanizm ve İnsan Bilincinin Yeni Kapsamı

3 yıl önce

  Transhumanism, Posthumanism and the New Scope of Human Consciousness Muhammet ÖZDEMİR*,Nevin BAŞARAN** ÖZ Bu çalışmada transhümanizm ve posthümanizm kavramlarının…

Sosyal Bilimler ve Felsefe Perspektifinden İnsanı Anlamak

3 yıl önce

BİR MODEL OLARAK GABRIEL MARCEL FELSEFESİ 1.Dünya Savaşı, onu izleyen soğuk savaş ve bilim ile tekno­loji alanındaki yoğun gelişmelerin ardından,…

Gabriel Marcele Göre Modern İnsanın Temel Problemleri:Soyutlama Ruhu ve Ontolojik Anlam Kaybı

3 yıl önce

Rönesans, yeni bir yaşam duygusunun ve dünya görüşünün oluşmaya başladığı bir dönemdir. Yeni bir yaşam duygusu üzerinde yeni bir insan,…

İnsan Doğası

3 yıl önce

1.İNSAN DOĞASI Konusu ‘insan’ olan birçok bilim ve sanat dalı vardır: iktisat, tıp, biyoloji, tarih, edebiyat, psikoloji, sosyoloji, antropoloji... As­lına…

Varoluşun Merkezini ve Bütünlüğünü Hatırlama Zamanı

3 yıl önce

    Ömer Türker Bir sinek bir kartalı kaldırdı vurdu yere Yalan değil gerçektir ben de gördüm tozunu Yunus Emre…

Klasikten Moderne ve Çağdaş Zamanlara İnsan Tasavvurunun Dönüşümü

3 yıl önce

    Kasım Küçükalp Giriş Klasik, modern ve çağdaş Batı düşüncesinde insan tasav­vurunun nasıl şekillendiğini anlamak günümüzde karşı karşıya kalınan…

Varlık ve Ahlâk

3 yıl önce

1.Özneler olarak biz, olup-bitmiş, hazır, duruk bir zâtiyete sahip değiliz hiçbir şekilde. Biz, kendimizi, kend ’oluş suretinde ve dahi varlığı/mızı…